آموزش سئو | آموزش بهينه سازي سايت
ارائه مقالات آموزشي

با ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل مي توانيد از كاربران خود امتياز دريافت كرده و در بين نتايج گوگل نسبت به ساير رقباي خود در رده بالاتري قرار بگيريد.

ستاره دار كردن مطالب سايت در نتايج جستجو گوگل به افزايش بازديد سايت و اعتماد بيشتر كاربران كمك ميكند. با ستاره دار كردن مطالب در نتايج گوگل بيشتر در چشم كاربران هستيد و CTR شما بالاتر خواهد رفت بنابراين روي سئو سايت شما بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

در اين آموزش از سري مقالات آموزش وردپرس قصد معرفي افزونه ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل را دارم كه با استفاده از آن مي‌توانيد امكان نمايش مطالب به صورت ستاره‌اي را در وردپرس فراهم و ميزان كليك روي لينك سايت خودتون را بيشتر كنيد.

آموزش ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل

براي دادن امتياز ستاره‌اي در وردپرس افزونه‌هاي گوناگوني وجود دارد. اما همه اين افزونه‌ها به درستي ممكن است كار نكنند و نتوانيد با استفاده از هر افزونه امتياز ستاره اي مطالب را در گوگل نمايش دهيد.

افزونه اي كه قصد معرفي آن را دارم با عنوان Yasr – Yet Another Stars Rating در مخزن وردپرس به ثبت رسيده و موفق شده بيش از 20.000 نصب فعال و كسب امتياز 4.7 را ازآن خود كند كه با استفاده از آن ميتوانيد مطالب خود را در گوگل ستاره دار كنيد. براي استفاده از اين افزونه ابتدا روي دكمه زير كليك كنيد تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدايت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و كار كردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازي اين افزونه در سايت خودتون بكنيد.

 

با نصب و فعال كردن افزونه منويي با نام Yet Another Stars Rating مشابه تصوير زير اضافه مي‌شود كه مي‌توانيد تنظيمات افزونه را به دلخواه خود در آن سفارشي سازي كنيد.

تنظيمات افزونه

ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل
تنظيمات اوليه ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل

گزينه هاي درج خودكار: ابتدا اين گزينه را روي حالت فعال بگذاريد تا امكان ثبت امتياز در مطالب فراهم شود. سپس از بخش به چه صورت قرار بدم؟ نوع امتياز دهي را ميتوانيد به سه روش دلخواه انتخاب كنيد كه شامل موارد زير هستند:

  • راي كلي / نويسنده: اگر از اين گزينه استفاده كنيد صرفا امتيازي كه نويسنده نوشته براي مطالب ثبت مي‌كند قابل استفاده بوده و كاربران نمي‌توانند امتيازي ثبت نمايند.
  • راي كاربران: با انتخاب اين گزينه كاربران قادر به ثبت امتياز خواهند بود.
  • هر دو: با انتخاب اين گزينه هم نويسنده نوشته و هم كاربران قادر به ثبت امتياز ستاره اي براي مطالب خواهند بود.

كجا بزارمش؟ از اين گزينه مكان مورد نظر براي نمايش باكس دادن امتياز ستاره‌اي به مطالب را در بالاي نوشته يا پايين نوشته انتخاب كنيد.

اندازه: از اين بخش اندازه آيكون‌هاي ستاره را در سه اندازه كوچك، متوسط و بزرگ انتخاب كنيد.

در صفحات قرار ندم؟ اگر مايل به استفاده از امتياز ستاره‌اي در برگه‌ها نيستيد اين گزينه را روي حالت بله قرار دهيد. در اين صورت امكان دادن امتياز ستاره اي در وردپرس براي برگه‌ها نمايش داده نمي‌شود.

ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل
ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل

مي خواهيد نوشته اي سفارشي براي قبل و بعد ستاره ها بنويسيد؟ با فعال كردن اين گزينه ميتوانيد از متن دلخواه براي حالت‌هاي مختلف هنگام استفاده از امتيازدهي مطالب وردپرس در گوگل استفاده كنيد. به اين صورت كه قبل از دادن امتياز از يك متن، هنگام ثبت امتياز از يك متن و در نهايت در صورتي كه كاربر از قبل امتيازي داده باشد نيز پيغام دلخواه خود را نمايش دهيد.

اين نوشته قبل از راي كلي نمايش داده ميشود: در اين فيلد مي‌توان متن دلخواه را در بالاي بخش دادن امتياز وارد كرد.

Custom text to display BEFORE Visitor Rating: در اين فيلد مي‌توان متن دلخواه قبل از اينكه كاربر براي نوشته امتيازي ثبت كرده باشد را نمايش داد.

Custom text to display AFTER Visitor Rating: در اين فيلد مي‌توان متن دلخواه بعد از اينكه كاربر براي نوشته امتيازي ثبت كرد را نمايش داد.

اين قسمت موقعي نمايش داده ميشود كه كاربر ناشناسي قبلا راي داده باشد: و در نهايت در اين فيلد هم مي‌توان متن دلخواه براي زماني كه كاربري از قبل امتياز ثبت كرده باشد را وارد كرد.

ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل
ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل

راي كلي را در صفحات آرشيو نمايش بدم؟ اگر مايل به نمايش راي كلي ثبت شده براي مطالب در صفحات آرشيو نوشته(مانند دسته‌بندي، آرشيو روزانه، برچسب و…) هستيد اين گزينه را فعال كنيد. در اين صورت اگر كاربري به صفحه آرشيو مراجعه كند در بخشي از نوشته تعداد امتياز نمايش داده مي‌شود.

راي كاربران را در صفحات آرشيو نمايش بدم؟ در صورت فعال كردن اين گزينه هم راي كاربران كه براي نوشته وردپرس ثبت شده است در اين صفحات نمايش داده خواهد شد.

ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل
ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل

آيا ميخواهيد آماري از تعداد و شمارش امتياز دهندگان نمايش داده شود؟ با فعال كردن اين گزينه آيكوني در بالاي مطالب نمايش داده مي‌شود كه با كليك روي اين آيكون تعداد امتياز ثبت شده براي نوشته و تعداد كاربراني كه براي اين نوشته امتيازي ثبت كرده‌اند نمايش داده خواهد شد.

چه كساني مجاز به راي دادن هستند؟ با استفاده از اين گزينه مي‌توانيد كساني كه مجاز به دادن امتياز ستاره اي براي مطالب وردپرس در گوگل هستند را انتخاب كنيد.

Do you want to save ip address? در صورتي كه قصد داريد IP كاربراني كه براي مطالب امتياز ثبت مي‌كنند را ذخيره كنيد اين گزينه را فعال كنيد.

Rich snippet options : با استفاده از اين گزينه ميتوان نوع نمايش امتياز در نتايج گوگل را مشخص كرد. در صورتي كه گزينه نمايش به صورت نقد برسي را انتخاب كنيد علاوه بر امتيازات نام كاربري كه امتياز را براي وي در مرحله بعد انتخاب مي‌كنيد نمايش داده مي‌شود. اما اگر گزينه نمايش به صورت راي كاربران و تعداد راي ها را انتخاب كنيد صرفا امتياز و تعداد آن در گوگل نمايش داده خواهد شد.

حالا از بخش Select default item type for all post or pages نوع صفحه براي مطالب يا برگه‌هاي خود را در دسته بندي موضوعي كه شامل موارد زير است انتخاب كنيد.

  • Product : در صورتي كه صفحات شما مربوط به فروش محصول هستند اين گزينه را انتخاب كنيد.
  • Place : در صورتي كه صفحات مربوط به معرفي مكان هستند اين گزينه را انتخاب كنيد.
  • Recipe : در صورتي كه صفحات مربوط به آشپزي و سايت پخت و پز هستند اين گزينه را انتخاب كنيد.
  • BlogPosting : و در نهايت در صورتي كه صفحات به صورت وبلاگي هستند و سايت شما جنبه بلاگ دارد اين گزينه را انتخاب كنيد.

حالا در كادر مشخص شده مشابه تصوير بالا از بخش Publisher name نام منتشر كننده امتياز و در فيلد Logo Url لوگو يا آدرس تصوير دلخواه براي اين منتظر كننده امتياز را وارد كنيد.

نقد و برسي چندگانه

ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل
ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل

اگر مايل به استفاده از قابليت نقد و بررسي در مطالب وردپرس هستيد مشابه راهنمايي كه در بخش المان‌ها توضيح داده گزينه‌هايي را براي نقد و بررسي انتخاب كنيد تا كاربران بر اساس اين گزينه‌ها براي هر المان يك امتياز را ثبت كنند و در نهايت در صورتي كه گزينه Show average را فعال كرده باشيد امكان نمايش ميانگين امتيازات براي اين المان‌ها فراهم خواهد شد.

به عنوان نمونه اگر براي سايتي مثل معرفي گوشي‌هاي موبايل استفاده مي‌كنيد مي‌توانيد المان‌ها را به صورت مواردي مثل استحكام، ميزان باتري، كيفيت دوربين و… مشخص كنيد تا براي هر يك كاربران امتيازي ثبت كنند و در نهايت ميانگين امتياز را براي گوشي به صورت نقد و بررسي نمايش دهيد.

استايل دهي افزونه

ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل
ستاره دار كردن مطالب وردپرس در گوگل

Choose Stars Set: با استفاده از اين گزينه نوع آيكون ستاره براي دادن امتياز به مطالب وردپرس را انتخاب كنيد. سپس از بخش دوست داريد چه رنگي نمايش داده شود؟ حالت تيره يا روشن را براي نمايش امتيازات انتخاب كنيد. با مراجعه به پايين صفحه هم كادري قرار دارد كه ميتوانيد استايل سفارشي را براي امتياز مطالب در آن وارد كنيد. حالا بعد از ذخيره تنظيمات افزونه وقتي به صفحه نوشته‌ها مراجعه كنيد امكان نمايش دادن امتياز ستاره اي در مطالب وردپرس فراهم خواهد شد.

بعد از اينكه گوگل شروع به خزش صفحات شما كرد و امكان نمايش امتياز ستاره اي مطالب وردپرس در گوگل فراهم شد امتيازات براي هر نوشته نمايش داده مي‌شود. همچنين دقت داشته باشيد كه امتيازات نمايش داده شده در هر بار كه گوگل صفحات را مجددا بررسي مي‌كند در نتايج به‌روزرساني خواهند شد.

اميدوارم اين آموزش از سري آموزش هاي آموزش وردپرس از صفر تا صد هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از اون تونسته باشيد تا نسبت به افزايش حجم آپلود در وردپرس اقدام كنيد. در صورتي كه در رابطه با اين آموزش سوال يا مشكلي داشتيد در بخش ديدگاه‌ها اعلام كنيد تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن پاسخگوي شما دوستان وردپرسي باشم.

منبع: اف تي سنتر

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۵:۴۶ ] [ سحر نادري ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی