آموزش سئو | آموزش بهينه سازي سايت
ارائه مقالات آموزشي

بدون شك يكي از درسهاي اصلي دانشجويان رشته هاي مرتبط با تعليم و تربيت يا آموزش و پرروش طراحي برنامه آموزشي مي باشد. اهميت اين درس از آنجا ناشي مي شود كه اولاً هيچ كار آموزشي و تربيتي بدون طراحي يا برنامه ريزي نمي باشد و در اين درس اصول و روشهاي اين كار آموزش داده مي شود و بالاخره از اين دانشجويان انتظار مي رود تا براي موفقيت در آينده كاري شان به اين مهارت دسترسي پيدا كنند. دوم اينكه اين درس كاربردي مي باشد و لازم است آموخته هاي ساير دروس در اين درس به كارگرفته شوند .به اين معني كه كاربرد ساير دروس نيز به نوي در ايرن درس خود را نشان مي دهد .به همين خاطر به دانشجويان توصيه مي شود حتما قبل از اين درس دروسي مثل  روانشناسي تربيتي، روشها و فنون تدريس و طراحي و كاربرد مواد آموزشي را مرور كنند.

جهت اجاره كلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.

طراحي برنامه آموزشي

اين مقاله مختصر با هدف آشنا كردن شما با اصرول علمي و مراحل طراحي برنامه آموزشي در برنامه هاي آموزشي طراحي شده است تا بتوانيد با كمك مطالب علمي و راهنماهاي عملي ارائه شده در ايرن جزوه، برنامه هاي آموزشي مرتبط با موضوعات آموزشي طراحي كنيد.

آموزش

آموزش در مقايسه با آموزش و پرورش يا تعليم و تربيت دربردارنده فعاليتهاي رسمي تر منظم تر و مشخص تري است. براون و اتكينس (1991) آموزش را اينگونه تعريف كرده اند: “فراهم آوردن فرصتهايي براي اينكه دانش آموزان يادبگيرند”. اين فرصتها با هدفهاي مشخص طرحريزي مي شود و در اختيار يادگيرنده قرار مي گيرد.

نگرشهاي نوين در آموزش هرچند طرحريزي براي فرصتهاي آموزشي را مي پذيرند اما بر نقش فعال يادگيرنده و ايجاد فرصتهاي نزديك به زندگي واقعي مسئله مند و اصيل تأكيد مي كنند.

طراحي آموزشي:

به طوركلي طراحي برنامه آموزشي را مي توان علم هنر و شيوه ايجاد برنامه هاي آموزشي يا تهيه آموزش دانست .اين تعريف بسيار كلي است .در تعريفي ديگر آمده است كه طراحي برنامه آموزشي:

“فرايند پيش بيني روشها براساس اهداف در شرايط خاص است اشاره كرده است كه به طوركلي در طراحي برنامه آموزشي فعاليتهايي از قبيل تعيين هدف تحليل آموزشي گزينش محتوا و رسانه ها و تعيين نظام ارزشيابي انجام مي شود. با اين حال فرايند طراحي آموزشي متأثر از عوامل مختلفي از قبيل ديدگاه و تجارب طراحي آموزشي ماهيت موضوع مخاطبان و نيازهاي آموزشي است.

ارتباط

هر موقعيت آموزشي يك موقعيت ارتباطي به شمار مي رود لذا لازم است مفهوم ارتباط را به درستي بشناسيم.

طراحي آموزش اثربخش درگرو طراحي بهينه پيامهاي آموزشي است .ارتباط عبارت است از “فرايند انتقال پيام از سوي فرستنده براي گيرنده مشروط بر آنكه در گيرنده پيام مشابهت معني با معني موردنظر فرستنده پيام ايجاد شود.

فرايند و عناصر طراحي آموزشي

طراحي برنامه آموزشي يك فرايند است. فرايند طراحي آموزشي مجموعه اي از مراحل به هم پيوسته و وابسته را شامل مي شود .فرايند طراحي آموزشي تحت تأثير الگوي انتخاب شده براي طراحي آموزشي است .از آنجا كه الگوهاي طراحي آموزشي از تنوع زيادي برخوردارند فرايند طراحي نيز متفاوت مي باشد.

ويژگيهاي اين فرايند :اين فرايند داراي آغاز و انجامي است .طراح بسته به هدف موردنظر مسير و شيوه خاصي را مي پيمايد. طراحي آموزشي براساس يك نياز آموزشي شكل مي گيرد .طراحي آموزشي مستلزم يك مجموعه تصميم گيري و انتخاب است .انتخابها بايد انديشيده و سنجيده انجام گيرند.

جهت اجاره كلاس خصوصي در تهران  با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.

طراحي آموزشي در سطح خرد و كلان

بسته به اينكه طراحي آموزشي در چه سطحي و با چه حجم و وسعتي انجام مي گيرد متفاوت است. طراحي آموزشي براين اساس به دو سطح خرد و كلان تقسيم مي شود.

در طراحي سطح كلان طراحي آموزشي مفهومي گسترده است كه براي سطح وسيعي از مخاطبين به كار مي رود. براي مشال هنگامي كه آموزش يك درس براي يك سال تحصيلي و براي كل كشور طراحي مي شود.

در اين گونه طراحي بر انتخاب و طراحي محتوا تأكيد بيشتري مي شود .در مقابل طراحي در سطح خرد در سطح محدودي صورت مي گيرد. حوزه كار طراحي در مقياس كوچكي است كه اغلب شامل يك درس خاص در كلاس خاص است. در اينگونه طراحي بيشتر بر راهبردها و روشهاي آموزشي تأكيد مي شود.

منبع: rentcheap

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: معماري
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۴:۰۶ ] [ سحر نادري ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی