آموزش سئو | آموزش بهينه سازي سايت
ارائه مقالات آموزشي

 

شناسايي بازار هدف مهمترين اصل در بازاريابي اينترنتي است

 در بازاريابي اينترنتي شما اين امكان را داريد كه مخاطبان خاص خودتان را شناسايي  و برعكس بازاريابي سنتي بازگشت سرمايه داشته باشيد.

به عنوان مثال پخش تراكت تبليغاتي، بدون آنكه بدانيم چه اشخاصي واقعا به آنها نياز دارند اقدام به پخش تعداد زيادي از اين نوع تبليغات مي كنيم كه در اين صورت اكثرا آنها را به دور مي اندازند و حتي اين سوال را هم از خود نمي پرسيم كه آيا در آن لحظه اشخاص به آن نياز دارند يا خير؟

بررسي بازار هدف شما اصليترين و مهمترين بخش از بازاريابي اينترنتي است. هركسي كه علاقمند به كسب و كار اينترنتي است اولين چيزي كه نياز دارد تحقيق كردن است. تحقيق در مورد آنكه چه چيزهايي را ديگران ميفروشند تا افرادي را كه به دنبال آن كالاها هستند بيابند، بررسي بازار هدف نام دارد.

بي شك شاه كليد موفقيت در بازاريابي، تحقيق و هدفمند بودن است و بدون آن، هر تلاشي در عرصه بازاريابي، محكوم به شكست خواهد بود.

شما به يك برنامه احتياج داريد: در زمينه تجارتتان، درخصوص مشتريان و رقباي خود عميقا تحقيق كنيد و يك مدل حقيقي و مفيد براي تجارت خود ساخته و روي يك سوال مهم تكيه كنيد:

چگونه ميخواهيد پول در بياوريد؟

  فرض كنيد در صدد باز كردن يك مغازه هستيد. محلي را انتخاب مي كنيد كه بايد هزينه اجاره آنرا بپردازيد .ممكن است مخارج زيادي نيز براي تهيه دكور مناسب متحمل شويد بدون آنكه به نحوه بازگشت اين هزينه ها بيانديشيد. اگر شما محل مناسبي را انتخاب نكنيد و بدون برنامه ريزي و هدف و نوع ارائه و شناختن محصولات خود به مشتريان يا بازاريابي اقدام به راه اندازي كسب و كاري كنيد حتي بهترين دكور هم داشته باشيد قطعا پس از چند ماه تجارت شما سقوط خواهد كرد.

بازاريابي را به عبارتي ميتوان گفت هدف و سرمايه گذاري بر روي محصولات مي باشد اگر بر محصولات خود بازاريابي و يا هدفگيري صحيح و اصولي نداشته باشيد نميتوانيد به آن صورت دلخواه فروشي داشته باشيد.

اولين گام در شروع بازاريابي اينترنتي طراحي يك وب سايت هدفمند مي باشد.

 بازاريابي اينترنتي نيازي به منابع انساني (بازارياب) ندارد و تنها با راه اندازي وب سايت مناسب و استاندارد از نظر سئو و استفاده از نيروي متخصص و آشنا به تكنيك هاي روز بهينه سازي سايت و بازاريابي اينترنتي، ورود به بازارهاي جديد شما شروع ميشود.

خيلي ها اين سوال برايشان پيش مي آيد آيا طراحي مناسب وب سايت در فروش تاثيري دارد؟

 همانطوركه يك فروشگاه سنتي نياز دارد تا به زيبايي طراحي شده باشد و محيطي مناسب و دسترسي راحت و سريع به محصولات را براي مشتريان خود فراهم آورد، يك وب سايت هم نيز نيازمند طراحي حرفه اي است. يك وب سايت خوب همچنين نياز دارد تا اطلاعات را به طريقي موثر نمايش و ارائه دهد و اين امكان را فراهم آورد تا مشتريان به آساني به محصولات دسترسي پيدا كنند و سفارش خدمات و پرداختها را انجام دهند.

با دانستن اينكه چه چيزي را بفروشيم تا وب سايتي مناسب آن طراحي و بازديد كننده براي آن جذب كنيم، مي توان گامهاي مناسب را برداشت تا در مسير سود از طريق اينترنت قرار گرفت.

دومين گام افزايش ترافيك وب سايت با بازديدگنندگان مرتبط به خود

 بازاريابي اينترنتي همانند كسب و كارهاي ديگر، بر نگاه مشتريان به كالاها و خريد محصولات تكيه دارد. آوردن بازديد كنندگان زياد به وب سايت، كليد اصلي موفقيت در اينترنت است. افزايش ترافيك وب سايت، ستون فقرات بازاريابي اينترنتي است و تقريبا روشهاي نامحدودي براي رسيدن به اين هدف وجود دارد.

براي افزايش ترافيك وب سايت دو روش معمول در بازاريابي اينترنتي وجود دارد: بازريابي درون گرا و بازاريابي برونگرا

بازاريابي درونگرا با توليد محتواي مناسب توسط خودمان ايجاد مي شود و نياز به صرف هزينه نيست. ازجمله روش هاي بازاريابي درونگرا:

 

  • سئو و بهينه سازي سايت
  • بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي
  • بازاريابي محتوا
  • بازاريابي ايميلي

 با اين روش ها بدون صرف هزينه مي توانيد بار ترافيكي وب سايت خود را افزايش دهيد. به طور مثال شما در انجمن مربوط به كسب كار خود مثلا روانشناسي عضو مي شويد و در آنجا مطالب مفيد مي گذاريد و به سوالات اعضا پاسخ مي دهيد.

شما مي توانيد براي پاسخ به اعضا از آنها بخواهيد براي مطالعه مقالات ديگر در اين زمينه وارد لينك وب سايتتان كه در انجمن قرار داده ايد وارد شوند. در وب سايتتان كاربران مي توانند علاوه بر مقالات رايگان با آگهي هاي بنري تبليغات كتاب و يا سي دي هاي آموزشي براي حل مشكلات مربوط به حيطه روانشناسي را ببينند و وارد بخش فروشگاه شما شوند و خريد انجام دهند يا از شما درخواست مشاوره حضوري نمايند و به مشتري تبديل شوند.

البته به همين راحتي مشتري هاي بالقوه به مشتري بالفعل تبديل نمي شوند و بايد مشتري بالقوه را به بالفعل به مرور زمان تبديل كنيد و اينكار را مي توانيد از طريق بازاريابي ايميلي و ارسال ايميل خبرنامه و غيره انجام دهيد. سوالي كه پيش ميآيد اين است كه ايميل بازديدكنندگان خود را از كجا به دست بياوريم.

بازاريابي ايميلي
بازاريابي ايميلي

با قراردادن مطالب رايگان در سايت و يا هداياي رايگان مي توانيد در ازاي آن از مشتري ايميل و يا مشخصات ديگري دريافت نماييد. نكته مهم اين است كه شما بتوانيد مشتري هاي بالفعل خود را حفظ نماييد و مجددا آنها را وادار به خريد نماييد كه اين كار را مي توانيد با بازاريابي ايميلي و يا شبكه هاي اجتماعي و … انجام دهيد.

دوستان عزيز شما مي توانيد در مورد نحوه فعاليت در هركدام از اين محيط ها و گرفتن اطلاعات بيشتر به مقالات مربوط به هر كدام (سئو و بهينه سازي وبسايت، بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي، آموزش ايجاد سئو محتوا، بازاريابي ايميلي) مراجعه نماييد.

بازريابي برونگرا بازاريابي پر هزينه اي مي باشد كه انواع مختلفي دارد ازجمله تبليغات كليكي در موتورهاي جستجو، تبليغات بنري و …. تبليغات برونگرا براي كاربران اكثرا آزار دهنده مي باشد و بيشتر شبيه بازاريابي هاي سنتي است. مطمئنا شما هم از  ارسال ايميل هاي اسپم، تبليغات پاپ آپ روي وب سايت ها و تيزرهاي تبليغاتي بين فيلم ها ممكن است ناراحت و خسته شده باشيد.

تبليغات بنري
تبليغات بنري

دوستان عزيز بنده سعي كردم در اين مقاله به طور ساده و روان به تشريح و آموزش بازاريابي اينترنتي به زبان ساده بپردازم. اميدوارم به سوالاتي كه ممكن است در ذهن شما ايجاد شده باشد پاسخ داده باشم. در صورت داشتن سوالات بيشتر حتما مطرح نماييد. دوستان عزيز مقالات آموزش سئو اف تي سنتر را حتما دنبال كنيد مقالات سئو ما بي شك به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

منبع: اف تي سنتر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: آموزش سئو
[ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۳۴:۲۳ ] [ سحر نادري ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی